Heren 1 verstevigt koppositie door zege op The Victory

In Weesp werd de vijfde wedstrijd in de promotiepoule van de eerste divisie gespeeld tussen The Victory en ProActief Tafeltennis Hilversum. Door een 3-7 overwinning liepen de mannen uit Hilversum uit op de concurrentie.

Vooraf was de wedstrijd nog even spannend. De grote vraag was of nationale topspeler Ewout Oostwouder achter tafel zou verschijnen en of The Victory daarmee een laatste mogelijkheid wilde aangrijpen om promotie af te dwingen. Al snel bleek dat The Victory met drie basisspelers speelde.

Eerste wedstrijd was de kraker tussen Arturs Reinholds en Cosmin Stan. Stan begon voortvarend en leek de eerste game eenvoudig te winnen. Met een paar vreemde ballen verliep de game anders en won Reinholds, waarna Cosmin Stan de tweede game won. In de twee daarop volgende games was Stan steeds de betere speler, die eenvoudig naar een voorsprong wegliep, om vervolgens in de slotfase het heft uit handen te geven. Cosmin speelde in dezelfde modus tegen Fjodor Rademaker en bleef met veel risico spelen. Dat liep verkeerd af in de vijfde game. Tegen Frank van der Wurff kwam Stan geen moment in gevaar.

Martin Khatchanov was een maatje te groot voor de spelers uit Weesp. Alleen Arturs Reinholds kon hem het vuur nog enigszins na aan de schenen leggen.

Coach Bert Olofsen was erg te spreken over het optreden van Nolan Schultz, die begon met een overtuigende overwinning tegen Van der Wurff en die later een prachtige wedstrijd speelde tegen Rademaker.
Het meegereisde Hilversumse publiek genoot van het dwingende spel van Nolan, die Rademaker geen moment het idee gaf dat er iets te halen viel. Dat Nolan geen kans had tegen Reinholds, international van Letland en volgende maand deelnemer aan het EK, was vooraf ingeschat.

Tempo Team liet 5 kostbare punten liggen tegen de Veluwe, terwijl Klimaatgroep Stars de zoveelste nederlaag leed, dit keer 7-3.

Nolan Schultz in actie tegen Arturs Reinholds

Heren 1 staat inmiddels een straatlengte voor op de concurrentie en lijkt af te stevenen op hun doel – promotie naar de eredivisie.