Kraker Hilversum – Tempo Team op Super Saturday

Op de derde Super Saturday van deze voorjaarscompetitie (zaterdag 9 maart) spelen alle vijf de landelijke seniorenteams weer thuis. Heren 1 maakt zich op voor de kraker tegen concurrent Tempo Team. Heren 4 in de tweede divisie verheugt zich op een interessante streekderby tegen VTV.

Je bent van harte welkom om de wedstrijden bij te wonen (aanvangstijd 16 uur). Uiteraard is zaterdag behalve de bar ook de keuken geopend met een uitgebreid aanbod van maaltijdschotels. Bovendien is het in onze sfeervolle, vernieuwde kantine gezellig toeven. Kortom, Super Saturday is een bezoek meer dan waard.

Martin Khatchanov

Eerste divisie, poule A, 16 uur: ProActief / Hilversum 1 – Tempo Team 1

Teamselectie: Martin Khatchanov, Patrick Oeij, Cosmin Stan, Wai-Lung Chung, Nolan Schultz. Coach: Bert Olofsen.

De mannen van coach Bert Olofsen liggen op koers voor promotie naar de eredivisie en kunnen zaterdag a.s. een belangrijke stap zetten richting het kampioenschap, als nummer 2 Tempo Team op bezoek komt. De Amsterdammers, met de routiniers Mark Smith, John Scott en aanstormend talent Elwin Huiden, hebben 5 punten achterstand en zijn in staat om het Hilversum behoorlijk lastig te maken.

Hilversum-kopman Martin Khatchanov pakte afgelopen weekend tijdens de NK in Zwolle een bronzen medaille in het enkelspel en prolongeerde met vaste partner Barry Wijers de Nederlandse titel in het dubbelspel. In de competitie toont de 23-jarige topspeler een ander gezicht: dat van gebrek aan motivatie. Khatchanov zou zelfs overwegen om na dit seizoen te stoppen met tafeltennis.  ,,Als we dit team bij elkaar weten te houden, slaan we ook in de eredivisie zeker geen modderfiguur”, zegt Bert Olofsen in de Gooi- en Eemlander. ,,Ik hoop dat Martin het ook zo ziet.”

Arnoud Meijer (links) en Mick de Vette

Eerste divisie, poule B, 16 uur: Hilversum 2 – Tempo Team 2

Teamselectie:  Arnoud Meijer, Mick de Vette, Lars de Visser, Gamal de Groot.

Hilversum 2 heeft een zwaar competitieweekend voor de boeg. Zaterdag komt koploper Tempo Team 2 op bezoek (aanvang 16 uur) en zondag ontvangt het team van Arnoud Meijer thuis US (aanvang 14 uur).

Het duel US 1 – Hilversum 2 wordt vooruit gespeeld en vindt dus niet in Amsterdam, maar in Hilversum plaats. Twee weken eerder werd met 8-2 verloren van dit sterke team. Arnoud Meijer leverde afgelopen weekend tijdens de NK in Zwolle een puike prestatie door de kwartfinale te halen en zal daar ongetwijfeld inspiratie uit putten om ook komend weekend mooi tafeltennis te laten zien.

Tweede divisie, poule A, 16 uur: Hilversum 3 –  Red Star’58

Teamselectie: Wouter Schoeber, Tali Cohen, Tjarko Bosma, Donald Hessing, Joris Gieskens

Team 3 doet het dusverre boven verwachting goed in de tweede divisie en is in de winning mood. Tweezijdige aanvalster Tali Cohen liet afgelopen weekend in Zwolle zien dat ze in blakende vorm verkeert door tijdens de NK de finaledag te halen.

Met 19 punten uit 3 wedstrijden neemt team 3 de tweede plaats in op de ranglijst. En dus is de verwachting dat laagvlieger Red Star’58 uit Goirle (niet te verwarren met koploper Red Stars uit Venray) flink op de vellen krijgt zaterdag. De Brabanders hebben 7 schamele  puntjes bijeen weten te sprokkelen in drie duels.

Tweede divisie, poule D, 16 uur : Hilversum 4 –  VTV 1

Teamselectie: Lars Adema, Yoeke Gunsing, Raymond van Putten, Pieter Salentijn, René van der Velde, Erwin Knecht.

Als Hilversum 4 zich wil handhaven, doet het er verstandig aan zoveel mogelijk in de sterkste opstellingen te spelen. Door de 7-3 nederlaag tegen Smash (M) staat team 4 nog net boven de degradatiegrens. Waakzaamheid is geboden. Het streekduel met VTV uit Nieuwegein wordt een pittige klus voor Knecht en zijn makkers. Good-old Frans van den Berg, Max Romeijn en ‘Afdelingskampioen Midden’ John van Spengen vormen een degelijk en strijdlustig tweede-divisieteam. Wat kan team 4 daar komende zaterdag tegenover zetten?

Sanne Briefjes (links) en Neha Gupta

Dames eerste divisie, poule A, 16 uur: Hilversum 1 – De Treffers (R) 1

Teamselectie: Sanne Briefjes, Neha Gupta, Angelique van den Bosch. Iris de Bie, Carla van der Hulst, Lisa Mattheij, Chanel Verschoor.

De derde thuiswedstrijd van de voorjaarscompetitie belooft voor de pupillen van coach Lex Bruijn een zware te worden. Alweer zonder coach die op wintersport is, spelen de dames tegen het 1e team van De Treffers uit Roelofarendsveen. Een sterk team dat zich na afloop van de voorjaarscompetitie vrijwillig terugtrok uit de eredivisie en de najaarscompetitie afsloot als herfstkampioen in de 1e divisie.

Een kampioenschap zonder consequenties overigens, omdat de NTTB tot nu toe een merkwaardig systeem hanteert waarbij de teams in de 1e divisie in het najaar om des keizers baard spelen, in elk geval bij de dames. De derde plaats met drie punten achterstand op Hilversum biedt dan ook een wat vertekend beeld voor dit wisselvallig spelend team uit Zuid-Holland.

In potentie waarschijnlijk toch het sterkste team met o.a. Marjan Kret en de zussen Charell en Anissa Schoonbrood. Dames 1 komt in de vertrouwde opstelling uit en Angelique, Neha en Sanne weten dus wat ze te doen staat. Kunnen zij ook deze wedstrijd naar hun hand zetten en zo in de achtervolging blijven op Tanaka? Zaterdagavond weten we meer.

Alle thuiswedstrijden van de landelijke seniorenteams beginnen zaterdag om 16.00 uur.