Hilversum 9 kampioen!

Tijdens de laatste competitie wedstrijd hadden nog een aantal teams zicht op het kampioenschap in de 4de klasse (poule A), waaronder Hilversum 9. In deze poule waren Hilversum 9 en REGA 3 in een strijd om het kampioenschap. Halverwege de competitie stond Hilversum op 35 en REGA op 36 punten. De eerste return zat bij Hilversum niet mee, het verloor 3-7 van WIK, terwijl REGA 9 punten pakten, een achterstand van 7 punten, de spanning leek weg. De ronde erna was tegen REGA, waarbij vooral Luca excelleerde en dit keer wel al zijn potten (i.p.v. batjes) kon breken, 7-3 winst, nog maar 3 punten achterstand. In de achtste ronde mocht Hilversum tegen de nummer laatst en kwam op gelijke hoogte als REGA. In de voorlaatste wedstrijd speelde REGA tegen WIK en liep Hilversum nog 3 punten uit.

Hilversum 9

Zo begonnen we de laatste ronde, 7 punten zou genoeg zijn. Wie zouden bij de tegenstanders spelen op deze Paaszaterdag… We moesten uit tegen Hoogland en om 1 uur spelen. Luca en Dylan gingen met de hele familie in één auto en Vincent’s vader pikte mij op. Om 12:07 belde de vader van Luca en Dylan me op, de deur was nog dicht. Kort daarna arriveerde Vincent en ik (Rens), maar er was nog steeds niemand. We konden nog een kwartier van het zonnetje genieten voordat iemand van Hoogland kwam, met sleutel. Die kreeg de deur niet open. Langzaam arriveerden meer Hoogland spelers en ouders, die pas om stipt half één de deur open kregen.

We moesten tegen Thom (89%), Niek (57%) en een invaller. Vincent begon tegen Thom, maar Thom was te vast. Nog nul punten. Daarna mocht Dylan tegen Niek, waarbij Niek pas in de derde game warm begon te raken, maar toen had Dylan al gewonnen met 14-16 in de derde. Luca won van de invaller. Dylan en Vincent begonnen het dubbel slecht. Concentratie gebrek, spanning en vier service fouten zorgen voor een 11-5 verlies van de eerste game. De tweede game ging iets minder slecht, alleen was de service ontvangst nog vaak te hoog, waardoor Niek en Thom smash training kregen. Door ontvangst beter te plaatsten, alsmede goed geconcentreerd te blijven werden game 3, 4 en 5 gewonnen. Tussenstand 1-3 voor ons.

Daarna mocht Vincent tegen Niek, waarbij hij echt moest vechten tegen de spanning en het te wild smashen, maar Vincent won hem in vieren. Inmiddels hadden wij (ik en de ouders maar niet de spelers) vernomen dat REGA 2 punten gemorst had, we stonden op scherp. In het kopmannen duel van Thom en Luca bleek Thom toch een maatje te groot. Dan de beurt aan Dylan om tegen de invaller de winst binnen te slepen. En dat deed hij. Luca Dylan en Vincent waren compleet overvallen dat het kampioenschap nu al binnen was. Na een kort feestje werden de overige potten gespeeld en werd het uiteindelijk 3-7 voor Hilversum.