Ruime nederlaag voor Dames 1 tegen De Toekomst

Laat duidelijk zijn dat de nederlaag die de Hilversumse dames leden tegen De Toekomst meer dan terecht was. Maar met de 2-8 die na vier uur harde strijd op het scorebord stond, kregen de Hilversumsen geen loon naar werken.

Sanne Briefjes speelde drie goede partijen, maar kwam aan het eind van de games steeds iets te kort. Vooral in haar laatste wedstrijd tegen de ongeslagen Jolanda Hofland had zij zeker een beslissende game verdiend. Iris de Bie speelde wisselvallig en was vooral in haar openingspartij tegen dezelfde Hofland er niet met haar hoofd bij.

Na deze kansloze nederlaag wist zij wel Brenda Veenstra in 3 games aan de zegekar te binden en eindigde zij met een 9-11 nederlaag haar laatste optreden tegen de eveneens ongeslagen Jessa Buinink, die de hele avond prima speelde.

Carla van der Hulst tenslotte bracht het tegen Buijnink ook tot een vijfgamer, waarbij zij in de vijfde helaas roemloos ten onder ging. Ook in vijf games ging haar wedstrijd tegen Hofland verloren.  In haar laatste partij won Van der Hulst wel van Veenstra. Omdat ook het dubbel voor de thuisspelende vereniging verloren ging, vertrok De Toekomst met een ietwat geflatteerde 8-2 naar Lochem, maar niet nadat er nog iedereen genoten had van een heel gezellige nazit.