Derde Super Saturday met eredivisietopper Hilversum-Taverzo

Komende zaterdag, 19 oktober, vindt in het Hilversumse Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg de derde Super Saturday van dit seizoen plaats. Een echte Super Saturday wel te verstaan, want in tegenstelling tot de vorige keer speelt ook heren 1 thuis. Tafeltennisliefhebbers kijken uit naar de topper tegen veelvuldig landskampioen Taverzo.

Heren 2 verdedigt haar koppositie in de tweede divisie, terwijl het lot van team 3 in dezelfde klasse reeds beschoren lijkt. Team 4 vecht voor handhaving in de derde divisie. Dames 1 tenslotte is veroordeeld tot de degradatiepoule in de eerste divisie en krijgt in de laatste speelronde van de reguliere competitie Disnierats op bezoek.

Alle wedstrijden starten om 16 uur. Je bent van harte welkom om onze teams aan te moedigen. Uiteraard staat komende zaterdag het barteam weer voor je klaar en is de befaamde Hilversum-schotel weer verkrijgbaar.

Eredivisie, 16 uur: ProActief Tafeltennis Hilversum 1 – BeneluxGroup Taverzo 1

Teamselectie: Lauric Jean, Haiqal Ashraf, Martin Khatchanov, Nolan Schultz, Patrick Oeij, Cosmin Stan, Wai-Lung Chung, Coach: Bert Olofsen.

Zaterdag ontmoeten de mannen van ProActief Tafeltennis Hilversum in hun tweede thuiswedstrijd het topteam van Taverzo uit Zoetermeer. Taverzo domineert al jaren het tafeltennis bij de Heren, maar is de afgelopen twee jaren geen landskampioen geworden. Het team uit Zoetermeer is vastbesloten om dit jaar weer te gaan voor de landtitel.

Hilversum heeft een plaats bij de eerste drie als doelstelling, maar de ontmoeting van komende zaterdag zou zomaar de uiteindelijke finale kunnen worden, die op 21 mei 2020 in Hilversum gespeeld wordt. Een beladen duel dus, waar al weken naar wordt uitgekeken.

Taverzo is momenteel koploper in de eredivisie. Het heeft 4 punten voorsprong op Hilversum en een wedstrijd meer gespeeld. Taverzo liet in de laatste wedstrijd, mede door de afwezigheid van topper Yanick Vostes, kostbare punten liggen tegen Scylla (3-3), terwijl Hilversum regerend landskampioen Wijnen/Smash met 4-2 wist te verslaan en als enige team in de eredivisie alle wedstrijden heeft gewonnen.

Taverzo heeft de keuze uit Laurens Tromer, de nummer één van Nederland, de eerder genoemde Vostes en de Franse speler Dorian Nicolle. Daarnaast spelen de iets mindere sterke Jochem de Hoop en toptalent Gabrielus Camara (Gabi) in het team.

Bert Olofsen wil in elk geval met een zo sterk mogelijk team achter tafel verschijnen en rekent op de steun van het thuispubliek in deze topper. Ook nu wordt weer gespeeld met multibal, waarbij de zogeheten court assistents de ballen wegrapen en de spelers telkens een nieuwe bal ontvangen van de scheidsrechter.

Ashraf Haiqal in actie namens Hilversum

Tweede divisie, poule A, 16 uur: Hilversum 2 – Disnierats 1

Teamselectie:  Arnoud Meijer, Mick de Vette, Lars de Visser, Gamal de Groot.

Hilversum 2 is in een nek-aan-nek-race gewikkeld met TTV Buitenpost om het kampioenschap in de tweede divisie. Helaas ging de uitwedstrijd met 6-4 verloren. Hilversum heeft 9 punten voorsprong op de Friezen, maar een wedstrijd meer gespeeld. De spanning zal waarschijnlijk blijven tot het eind in deze poule van 7. Zaterdag moet er tegen Disnierats dat vierde staat, opnieuw een ruime zege uit kunnen rollen.

Tweede divisie, poule B, 16 uur: Hilversum 3 –  Entac 1

Teamselectie: Wouter Schoeber, Tali Cohen, Tjarko Bosma, Donald Hessing, Joris Gieskens

Hilversum 3 lijkt het dit seizoen niet te gaan redden in de tweede divisie. Na vier wedstrijden bungelen Hessing en co kansloos onderaan in deze poule met een schamele 11 punten uit 4 duels. Een tegenvaller, want er was op handhaving gerekend. Tegenstander Entac staat 2e in de poule en heeft maar liefst 18 punten meer. Bij Hilversum speelt good-old Wouter Schoeber voor het eerst mee. Wie weet kan hij voor een verrassing zorgen door de nog ongeslagen Thijs Smit van zijn 100 procent-score te beroven.

Derde divisie, poule G, 16 uur : Hilversum 4 –  Entac 2

Teamselectie: Yoeke Gunsing, Raymond van Putten, Pieter Salentijn, Djermo Roest, Marcel Hofman, Sander van Buul.

Team 4 heeft in de derde divisie wel kans op handhaving. Maar homogeniteit is ook hier ver te zoeken. Met een teamselectie van 6 spelers moet het komende zaterdag opnieuw met een invaller aantreden tegen Entac 2. De Enschedeërs hebben vier punten meer verzameld, zodat het naar verwachting een lastige wedstrijd gaat worden voor Pieter Salentijn en Yoeke Gunsing. Hilversum moet Docos onder zich zien te houden. Een vierde plaats lijkt het maximaal haalbare.

Dames eerste divisie, poule A, 16 uur: Hilversum 1 – Disnierats 1

Teamselectie: Sanne Briefjes, Neha Gupta, Angelique van den Bosch. Iris de Bie, Carla van der Hulst, Chanel Verschoor.

Omdat de dames een halve competitie spelen in een poule van 8, spelen zij zaterdag hun laatste thuiswedstrijd in de reguliere competitie. Tegenstander is het sterke Disnierats dat er alles aan gelegen is om de belangrijke 4e  plaats te behouden. Over twee weken wordt dan definitief beslist welke 4 teams in de promotie- en welke in degradatiepoule komen. Daar hoeven onze dames zich in elk geval niet druk over te maken. Voor hen is het zaak om straks met opgeheven hoofd de 1e divisie te verlaten en dat betekent strijden voor elk punt. Met Tessa Margaroli, Nicole van der Ark en Som Roelofsma hebben de bezoekers drie sterke speelsters in hun gelederen die op papier stuk voor stuk sterker zijn dan onze dames. Dat daardoor winst nog geen uitgemaakte zaak is voor de West-Friezen hopen de Hilversumse meiden onder leiding van coach Lex Bruijn zaterdag te bewijzen.