Opnieuw zware uitwedstrijd voor dames 1

Na De Treffers wacht de dames opnieuw een pittige tegenstander. In Delft treffen onze meiden het sterke DHC dat vlak achter De Treffers op de 2e plaats staat. DHC zal waarschijnlijk voluit gaan voor het kampioenschap, aangezien de huidige koploper uit Roelofarendsveen al heeft aangegeven niet te willen promoveren.

Naast de sterke Samenda Schipper die een paar seizoenen alleen bij de heren heeft gespeeld, beschikken de Delftenaren over speelsters die hun debuutjaar in de damescompetitie beleven. Uit de namen kunnen we gevoeglijk afleiden dat het inderdaad om Delftenaren gaat en niet over Delvenaren (geboren en getogen in Delft), al moet je tegenwoordig voorzichtig zijn om dit soort conclusies te trekken. Olga Dmitrieva is deze competitie nog ongeslagen en ook Jisiwei Luo zal voor de Hilversummers een zware horde zijn om te nemen. Het team wordt gecompleteerd door Ting-Wei (Flora Wu en Annika Mars, twee speelsters die tenminste op papier gelijkwaardig zijn aan de speelsters uit mediastad. Aangezien een aantal tegenstanders met afwijkend materiaal speelt, is het nog maar zeer de vraag of de onzen met dat gegeven erg in hun nopjes zullen zijn.

Al met al misschien juist een mooie gelegenheid voor coach Bruijn en zijn meiden om te laten zien dat zij op dit niveau beslist hun partijtje mee kunnen blazen. De wedstrijd in Delft begint om 14.00 uur.

Het wordt tijd dat er weer eens een dubbel wordt gewonnen.