Heren 2 grijpt de titel, heren 4 weet zich te handhaven

Eind goed, al goed voor de landelijke teams van Hilversum. Team 2 sleepte  in een bloedstollende wedstrijd tegen naaste concurrent TTV Buitenpost het kampioenschap in de tweede divisie in de wacht. Terwijl team 4 op de tafel ernaast tegen Docos de benodigde 7 punten bijeen wist te sprokkelen die nodig zijn voor handhaving in de derde divisie.

Hilversum 2 begon matig aan het alles beslissende duel met Buitenpost. Arnoud Meijer verloor de openingspartij in vijf games van Jaap van Tijum. Eerder deze competitie had hij deze opponent nog verslagen. Toen daarna Lars de Visser met 3-1 verloor van Thomas Kuijer, leken de kampioenskansen danig geslonken.

Maar uitgerekend Mick de Vette, die in het eerste duel met Buitenpost op nul bleef staan, nam zijn team op sleeptouw. Hij zorgde voor een daverende verrassing door met subliem spel Peter Verweij, de onbetwiste kopman van de noorderlingen, met 3-1 te kloppen. Een prestatie van formaat die door het thuispubliek met een daverend applaus werd beloond. Toen Arnoud Meijer en Mick de Vette ook het dubbel naar zich toe trokken, was Hilversum weer helemaal terug in de wedstrijd.

Winst van Lars de Visser op Jaap van Tijum en verlies van Arnoud Meijer tegen Peter Verweij zorgden voor een 3-3 tussenstand. Opnieuw was het Mick de Vette die Hilversum in de winning mood bracht. Hij toonde opnieuw zijn grootse vorm tegen Thomas Kuijer (3-0 winst). Hilversum kwam daarmee op een 4-3 voorsprong en moest nog één van de laatste drie partijen zien te winnen. De druk lag – opnieuw – op de schouders van Mick de Vette om op de stand 4-4 het beslissende punt binnen te halen. De jonge Hoevelaker nam opnieuw het heft in handen tegen Jaap van Tijum. Na twee games (11-9, 13-11) was het verzet gebroken en Hilversum even later kampioen: 11-3. Arnoud Meijer maakte het feestje compleet door Hilversum in de slotwedstrijd ook nog de 6-4 overwinning te bezorgen.

Op de tafel ernaast verscheen team 3 op volle oorlogssterkte achter tafel met als doel handhaving veilig te stellen door middel van een 7-3 overwinning op concurrent Docos Wolkyshop.  Marcel Hofman, Pieter Salentijn en Yoeke Gunsing gingen direct sterk van start en troefden hun tegenstanders in de rally’s keer op keer af. Ook het dubbel Hofman-Salentijn was sterk op dreef, waardoor Hilversum op een comfortabele 4-0 voorsprong kwam. Het lukte Yoeke Gunsing op 6-0 net niet om het verlossende zevende punt binnen te tikken – ze verloor met 12-10 in de vijfde van Kento Nomura. Het ‘schoonheidsfoutje’ was snel vergeten, toen Pieter Salentijn daarna tegen Tjerk Buikstra zijn derde zege liet noteren. De handhaving was een feit dank zij een puike teamprestatie.  Einduitslag: 9-1.