Laatste Super Saturday: erop of eronder voor Heren 2 en 4

Omdat heren 1 uitgespeeld is dit jaar en dames 1 nog een uitwedstrijd voor de boeg heeft, bestaat de laatste Super Saturday van deze competitie (30 november, aanvang 16 uur) uit een drieluik. Maar wel een waarin grote belangen op het spel staan voor team 2 (kampioenschap) en team 4 (handhaving). Zij hopen dat het thuispubliek de handen op elkaar krijgt en daarmee de teams op weg helpt om het  gewenste resultaat te bereiken.

Grijp de laatste kans om onze landelijke teams dit jaar in actie te zien! Het is inmiddels geen geheim meer: zowel aan de bar als in de speelzaal is het aangenaam toeven tijdens Super Saturday’s.  Uiteraard is komende zaterdag het barteam weer present voor een hapje, een drankje, en kletspraat. En staat de keukenbrigade in het gelid om de Hilversum-schotel en andere snacks en maaltijden te serveren.

Tweede divisie, poule A, 16 uur: Hilversum 2 – Buitenpost 1

Teamselectie:  Arnoud Meijer, Mick de Vette, Lars de Visser, Gamal de Groot.

Heren 2 maakt zich op voor een daverend slotstuk van een spannende competitie. Het team is al het hele seizoen is een nek-aan-nek-race gewikkeld met TTV Buitenpost om het kampioenschap in de tweede divisie.

Hilversum heeft een voorsprong van 2 punten op de noorderlingen en moet 5 punten halen om de titel in de wacht te slepen. Bij een 6-4 nederlaag eindigen beide teams op 51 punten en is Buitenpost kampioen op basis van het onderlinge resultaat in beide duels. De gasten kunnen teren op hun ervaren kopman Peter Verweij. Deze ex-eredivisiespeler heeft een indrukwekkende winstscore van 17 uit 18 en scoorde ook tegen Hilversum een puntgave hattrick.

Toch heeft Hilversum een reële kans om de titel binnen te halen. Mick de Vette verloor in het eerste duel al zijn partijen en moet in staat worden geacht om zaterdag, met steun van het thuispubliek,  tot een beter resultaat te komen. Als de Hilversummers ook het dubbelspel over de streep weten te trekken, gloort er licht aan de horizon.

Tweede divisie, poule B, 16 uur: Hilversum 3 –  SKF 2

Teamselectie: Wouter Schoeber, Tali Cohen, Tjarko Bosma, Donald Hessing, Joris Gieskens

Duel om des keizers baard, waarin Hilversum met opgeheven hoofd afscheid zal willen nemen van de tweede divisie. Voor good-old Wouter Schoeber is een tijdperk ten einde gekomen van landelijk tafeltennis bij Hilversum. Na decennia ‘trouwe dienst’ neemt hij afscheid. De 38-jarige Schiedammer met Hilversumse roots kan het landelijk spelen op zaterdag niet langer combineren met een druk gezinsleven in een ander deel van het land.

Derde divisie, poule G, 16 uur : Hilversum 4 –  Docos Wolkyshop 1

Teamselectie: Yoeke Gunsing, Raymond van Putten, Pieter Salentijn, Djermo Roest, Marcel Hofman, Sander van Buul.

De 6-4 uitnederlaag tegen het zwakke VTV 2 kan Heren 4 de das om doen. Concurrent Docos versloeg de Nieuwegeiners met maar liefst 9-1. Gevolg is dat Hilversum 4 het onderlinge duel zaterdag met 7-3 moet winnen om niet te degraderen naar de hoofdklasse. Een lastige opgave. Het goede nieuws is dat Hilversum zaterdag in de sterkst denkbare opstelling achter de tafel verschijnt met kopvrouw Yoeke Gunsing, Pieter Salentijn en clubkampioen Marcel Hofman.  Het eerste duel in Leiden werd met 6-4 gewonnen, waarbij de tegenstander met een invaller speelde die op 0 bleef staan. Dat zal zaterdag vermoedelijk niet het geval zijn. Het wordt billen knijpen op tafel 3.