Neha Gupta leidt Hilversum naar eerste zege (4-6)

Na bijna 5 uur spelen konden de dames van Hilversum elkaar eindelijk in de armen vallen, want de 1e winst van het jaar was binnen. De Ster van de avond aan Hilversumse zijde was de van een blessure herstelde Neha Gupta. In haar eerste wedstrijd tegen Esther van der Linden kwam zij al snel met 2-0 achter, omdat zij niet goed om kon gaan met de korte noppen van haar tegenstandster. Toen Gupta door had hoe te spelen kwam Van der Linden er niet meer aan te pas. Daarmee kwam Hilversum voor het eerst met 2-1 voor.

Bijna traditioneel had Angelique van den Bosch daarvoor een prima openingspartij gespeeld tegen de sterke Amsterdamse kopvrouw Priscilla Loesberg. Van den Bosch dwong knap een beslissende game af die, ook bijna traditioneel, door eigen fouten krap verloren ging. ‘Het lijkt wel of het gewoon niet mag lukken’ verzuchtte de licht aangeslagen Van de Bosch na afloop.

Sanne Briefjes had de laatste vier wedstrijden tegen Kelly Leideritz verloren, maar wist de ex-Hilversum speelster deze keer in vier games aan de zegekar te binden. Het dubbel Van den Bosch/Briefjes verloor uiterst ongelukkig en volkomen onnodig met 13-11 in de vijfde game, maar toen kwam Hilversum op stoom. Van den Bosch won in vieren van Leideritz en Neha Gupta leverde een bijzonder knappe prestatie door Loesberg in vijven te bedwingen. Briefjes wist zich daarna geen raad met de noppen van Van der Linden, maar Gupta liet er daarna geen twijfel over bestaan wie de sterkste van de avond was. Ook Leideritz ging ten onder aan de vechtlust en dadendrang van de jonge Hilversumse die zodoende haar 1e hattrick van het seizoen scoorde en Hilversum daarmee op een 5-3 voorsprong zette.

De partij die Van den Bosch vervolgens speelde tegen Van der Linden was bijna een kopie van de wedstrijd van Gupta tegen Van der Linden. Het duurde ook hier 2 games voordat Van den Bosch enigszins grip kreeg op het lastige noppenspel, Na een flesje AA-drink en op karakter dwong Van den Bosch met twee keer 12-10 een beslissende game af waarin het verzet van Van der Linden gebroken was en konden de Hilversumse meiden en coach Bruijn elkaar feliciteren met de eerste seizoenswinst. Dat Loesberg in de laatste partij haar gram haalde tegen de nu matig spelende Briefjes was alleen van belang voor de statistieken. En het bleef nog lang onrustig in Amsterdam…..

Het vervolg van de competitie voor de Hilversumse meiden, de degradatiepoule, begint op zaterdag 16 november. Het programma daarvoor wordt later bekend gemaakt.