Trainingsijver jeugd levert vijf landelijke teams op

Er werd bij Hilversum een vreugdedansje gemaakt, toen bekend werd dat het vijfde jeugdteam een plek in de landelijke competitie was toebedeeld. Niet alleen omdat de spelers het verdienden, maar omdat het besef doordrong dat onze vereniging nooit eerder met vijf landelijke jeugdteams aan de competitie is begonnen.

Zelfs op nationaal niveau is het zeer uitzonderlijk dat een club zo sterk vertegenwoordigd is. Fu Shan Lamers, Liam Möhlmann, Bjarne Olofsen en Loek Dreesens eindigden in de reguliere competitie tamelijk ongelukkig op de tweede plaats in de hoogste afdelingsklasse. Daarmee heb je geen recht op een plek in het landelijk. Toch werd een aanvraag gedaan, die vervolgens gehonoreerd werd op basis van de persoonlijke ratings. Hilversum komt dus met één Landelijk A-team, twee Landelijk B-teams en twee Landelijk C-teams in de voorjaarscompetitie uit.

In totaal komt Hilversum dit seizoen met 15 jeugdteams in actie, wat ook al een record is. Volgens trainingscoördinator Bert Olofsen is de brede doorstroom van jeugdspelers naar het landelijk vooral te danken aan de trainingsijver en het enthousiasme van een groot aantal jeugdleden en de ruime mogelijkheden die TTV Hilversum biedt om zich onder leiding van gekwalificeerde trainers als speler te ontwikkelen.