Afdelingskampioenschappen 2020: meer dan 350 deelnemers!

De Afdelingskampioenschappen 2020 gaan van start. De lagere jeugd bijt het spits af op zaterdag 11 januari. Een dag later zijn de lagere senioren aan de beurt. Ook dit jaar is er weer veel animo voor dit evenement. In totaal hebben zich meer dan 350 spelers aangemeld voor de AK 2020. De indeling voor alle vier de speeldagen is te vinden op toernooi.nl

De organisatie is ook dit jaar in handen van TTV Hilversum, in samenwerking met de NTTB Midden. Bij de lagere jeugd staan 81 spelers ingeschreven van 20 verschillende verenigingen. Er wordt in Verzamelklassen gespeeld en in Leeftijdsklassen. Vanwege een beperking van de zaalcapaciteit worden er op de eerste AK-dag geen dubbels gespeeld.

Bij de lagere senioren op zondag 12 januari wordt het nog iets drukker. Er komen 90 deelnemers in actie, die 295 wedstrijden gaan spelen, verdeeld over 7 klassen. Er zijn Verzamelklassen Enkel en Dubbel.

Indeling AK staat nu online

Op toernooi.nl is de indeling voor beide speeldagen te vinden. Voor 11 januari onder de titel AK Midden 2020 lagere jeugd. De schema’s voor 12 januari zijn te vinden onder Afdelingskampioenschappen Midden 2020 lagere senioren. Let er bij toernooi.nl dat je naast “zoeken” voor “tafeltennis” kiest.

Ook de indeling voor de hogere jeugd (zaterdag 18 januari) en de hogere senioren (19 januari) staan inmiddels online onder de titels AK Midden 2020 Hogere jeugd en AK Midden 2020 Hogere senioren.

Update

De indeling kan nog wijzigen vanwege afzeggingen of andere wijzigingen. Eind van de week wordt vermoedelijk nog een update gepubliceerd op toernooi.nl Op de dag zelf worden de uitslagen verwerkt in toernooi.nl. De wedstrijden beginnen op zaterdag om 9.00 uur en op zondag om 9.30 uur. De laatste finales en prijsuituiteiking staan op beide dagen eind van de middag gepland.

1000 Wedstrijden

In totaal worden er bij de Afdelingskampioenschappen, verdeeld over twee weekenden, meer dan 1000 tafeltenniswedstrijden afgewerkt en zo’n 4000 games gespeeld.  Verdeeld over 4 speeldagen zijn er meer dan 100 prijzen te verdelen.

Wie de AK wil bezoeken, is van harte welkom in het Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg 52 (ingang Gymnasium).

De prijswinnaars bij de AK lagere senioren 2019.

De prijswinnaars bij de lagere jeugd van de AK 2019.