Dames verdelen opnieuw de punten

Op de vraag na afloop van de wedstrijd of coach Lex Bruijn tevreden was met het gelijkspel tegen Hutaf moest hij even nadenken en zei toen: “Ja, ik ben wel tevreden, maar net als vorige week heb ik het gevoel dat we punten hebben laten liggen. En dat kon ons aan het eind van de competitie nog wel eens opbreken”.

Bruijn doelde hiermee op de drie vijf-gamers die, bijna gewoontegetrouw, allemaal de voor Hilversum verkeerde kant opvielen. Het begon allemaal prima daar in Huissen. Dat Iris de Bie in de openingswedstrijd vrij kansloos ten tegen de sterke Melanie Welbers was ingecalculeerd, maar Hilversum zette dat al snel recht door prima zeges van Sanne Briefjes (die goed op dreef was) op Hilda Vermeulen en van Angelique van den Bosch op Iris Brouwers. Toen kwamen de drie wedstrijden met maximale lengte, waarvan er zeker 2 gewonnen hadden moeten worden. Achtereenvolgens gingen de meiden van Hilversum in het dubbel (Van den Bosch en Briefjes), De Bie tegen Vermeulen en Van den Bosch tegen Welbers aan de eigen foutenlast ten onder. Toch namen de mediastadbewoners opnieuw een voorsprong, omdat Angelique van den Bosch tekende voor twee gemakkelijke overwinningen op Brouwers en Vermeulen en Iris de Bie vol overtuiging Brouwers haar derde nederlaag bezorgde. Alles hing dus af van de laatste partij tussen Welbers voor Hutaf en Briefjes voor Hilversum. Aangezien beide speelsters niet bekend staan om hun aanvallende spel had iedereen zich ook voorbereid op en hele lange wedstrijd, waarbij de zenuwen door de respectievelijke kelen zouden gieren. Er ontspon zich inderdaad een evenwichtige wedstrijd met vrijwel uitsluitend schuifrally’s. De 1e game ging na 12 minuten naar Hilversum, de 2e na 11 minuten naar Hutaf. In de achteraf allesbeslissende derde game nam Briefjes degelijk en vast spelend na ruim 10 minuten een 7-3 voorsprong. Toen knapte er iets bij de Hilversumse jongeling. De voorsprong verdween als sneeuw voor de zon. Waar Welbers stoïcijns bleef schuiven verloor Sanne Briefjes helaas haar geduld en speelde te onrustig de game uit. Toen deze dan ook met 12-10 verloren ging, was het verzet gebroken. Misschien de moeite waard om bij de thuiswedstrijd eens te denken aan het spelen met de tijdregel. Omdat concurrenten Tempo-Team en BeneluxGroup Taverzo beiden met 10-0 wonnen van de zwakke zusters in deze poule, bezetten Hutaf en Hilversum gezamenlijk de derde plaats, maar dat geeft wel een iets vertekend beeld.

Angelique van den Bosch en Sanne Briefjes wonnen ieder 2 partijen.

Volgende week spelen de dames uit bij Tempo-Team dat ongetwijfeld in de sterkste opstelling achter tafel zal verschijnen. Mooie uitdaging voor de Hilversumse coach en zijn speelsters.