Coronavirus in Hilversum: richtlijnen en adviezen

De actuele ontwikkelingen van het coronavirus in Hilversum hebben onze aandacht. We kijken daarbij goed naar de algemene richtlijnen en adviezen die ons vanuit de media, het RIVM en de GGD tegemoet komen. Wij volgen de volgende adviezen:

• De club blijft gewoon open en trainingen gaan gewoon door. Er is geen reden om de club te sluiten zonder uitdrukkelijk advies vanuit de gemeente of de GGD.
  • Leden die niet ziek zijn kunnen gewoon komen spelen. Als een kind wel ziek is maar niet in besmette gebieden is geweest gaat het waarschijnlijk om een gewone griep of verkoudheid. Handel dan als normaal: laat hem of haar lekker thuis om uit te zieken en kom weer spelen als de ziekteverschijnselen verdwenen zijn.
  • Vertrouwt u de situatie niet omdat iemand in de omgeving wél in besmette gebieden is geweest én er sprake is van koorts met luchtwegklachten, neem dan telefonisch contact op met uw huisarts en houdt uw kind (en uzelf) thuis.
  • Wat kunnen we samen doen om verspreiding te voorkomen:
    • Was je handen regelmatig
    • hoest en nies aan de binnenkant van je elleboog
    • gebruik papieren zakdoekjes
    • vermijd direct contact zoals bijvoorbeeld handen geven

Actuele informatie over het nieuwe coronavirus is te vinden op de site van het RIVM: www.rivm.nl

Met vriendelijke groeten

Het bestuur