Elwin Huiden nieuwe aanwinst voor heren 2

Elwin Huiden komt het tweede team van Hilversum versterken. Hij gaat samen met topverdediger Arnoud Meijer en talent Mick de Vette in de eerste divisie spelen. De doelstelling is om een vaste waarde te zijn in de eerste divisie. Inmiddels is Elwin Huiden een bekende verschijning bij TTV Hilversum.

Elwin traint al jaren mee met de selectie op donderdagavond en was al bij afdelings- en clubkampioenschappen van de partij. Afgelopen seizoen speelde Elwin eredivisie bij Tempo Team in Amsterdam. In zijn eerste jaar in de eredivisie speelde hij 7 keer mee. Iets te weinig voor een jeugdig talent en het coronatijdperk hielp daar ook niet bij. Bij Hilversum zal hij alle wedstrijden kunnen spelen, wat veel meer ervaring oplevert. Niet alleen ervaring telt, want Elwin is vooral een ‘liefhebber’ van de sport en wil zo veel mogelijk spelen. Dat bleek ook al toen hij voor Vlug en Vaardig in de bekercompetitie speelde en zelfs de finale haalde.

Trainer Bert Olofsen: ,,Inmiddels traint Elwin al heel wat jaartjes bij ons mee en hij is één van de trouwste bezoekers. Hij won zelfs al een keer de ‘presentiebeker’. Een beker voor de speler die de selectietrainingen het meest heeft bijgewoond. Elwin is een speler met een eigen spelsysteem. De linkshandige speler heeft het op tafel houden van de bal tot een kunst verheven en kan plotsklaps versnellen om te scoren. Het is een fantastische jongen om in de trainingsgroep te hebben en ik ben ook blij dat hij nu ook bij Hilversum komt spelen.”

Elwin behoorde jaren tot de top van de Nederlandse jeugd en heeft enkele internationale toernooien gespeeld.