Met komst Khalid Assar is selectie heren 1 rond

Het team van ProActief Tafeltennis Hilversum maakt met de komst van de Egyptische topspeler Khalid Assar (27) duidelijk waar de ambities liggen. Khalid Assar is een speler uit het nationale team van Egypte, die al speelde op de Olympische spelen in Rio (2016) en zich nu al geplaatst heeft voor Tokyo (2021).

Met de komst van de Egyptenaar is de selectie voor het najaarscompetitie in de eredivisie rond. Coach Bert Olofsen is blij met de komst van Khalid. ,,Ik ken zijn oudere broer Omar Assar (hoogste World ranking 16 en speler bij Timo Boll in het team) al jaren en via hem kwam ik in contact met Khalid. Het is een vriendelijke, professionele en vooral toegankelijke topsporter. Waarmee ik de afgelopen maanden, zij het alleen per telefoon en whatsapp, al een goede band heb opgebouwd.”

Assar is een grote naam in het internationale circuit. De Egyptenaar won brons bij de Worldcup voor teams, werd Afrikaans kampioen bij de kadetten, junioren, onder 21 en bij de mannen, won de Italy League en alle teamwedstrijden de afgelopen jaren in de Africa Games. Voor het nieuwe seizoen heeft coach Bert Olofsen het team op orde. Grote trekpleister afgelopen seizoen was Lauric Jean. De flamboyante Belg met veel internationale ervaring zal ook komend seizoen bij Hilversum blijven spelen.

Misschien wel Nederlands grootste talent, Martin Khatchanov, zal dit najaar ook weer in actie komen, zo is de verwachting. Het wordt zijn derde seizoen voor Hilversum.  Khatchanov heeft de afgelopen maanden aan zijn conditie gewerkt en voelt zich fitter dan ooit. Ook de Maleisische topspeler Ashraf Haiqal blijft in het team, hoewel nog een beetje onduidelijk is hoe vaak hij kan spelen. Nu de Olympische spelen verplaatst zijn, zal hij een drukke internationale agenda hebben dit najaar. Patrick Oeij en Cosmin Stan gaan al weer hun vierde jaar in bij de hoofdmacht van de Hilversummers.

Nolan Schultz speelt ook al weer voor het derde seizoen bij Hilversum. Vorige seizoen maakte hij een prima seizoensstart in de eredivisie, maar liep daarna tegen wat ongelukkige nederlagen op.

De coach is hoe dan ook blij met zijn team. ,,Fijn dat iedereen is gebleven. Dat zegt ook iets over de sfeer binnen het team en de band met de vereniging.  Het zal een spannende competitie worden, zeker door de aangepaste opzet in de eredivisie (enkele competitie in poule van 10). Wij zijn er in ieder geval klaar voor.”