Elwin Huiden laat zich direct zien bij zijn debuut voor Hilversum 2

Dat het een lastige middag zou worden tegen Scyedam, was vooraf al duidelijk. De club uit Schiedam trad aan in hun sterkst mogelijke opstelling: Smajic, met zijn internationale ervaring, de in topvorm verkerende Baart en de werklustige Van der Heide. Toch wisten Elwin, Arnoud en Mick nog 4 punten bij elkaar te slaan.

De dag begon voortvarend. Elwin begon enigszins nerveus aan zijn eerste wedstrijd voor Hilversum 2, maar vond daarna snel de rust in zijn spel. De eerste game moest hij aan Smajic laten, maar wist daarna met fabelachtige blokballen Smajic te ontregelen en won in 4 games. Arnoud kon tegen Van der Heide nog wel de 1e game binnen slepen, verloor daarna de controle in de lange rally’s waardoor hij in 4 games verloor. Mick had eigenlijk de eerste game moeten winnen tegen Baart, maar miste een hoge bal op 10-9. De opvolgende games gingen zonder winstkansen verloren.

Vervolgens kwam de verrassing van de dag, voor alle spelers: er moest gedubbeld worden! Geen enkele speler had hier rekening mee gehouden en in eerdere berichtgevingen was in verband met de corona het dubbel ook geschrapt. Volgens de laatste informatie van de bondsscheidsrechters was het dubbel toch weer toegevoegd, waardoor Hilversum moest improviseren. Er werd gekozen voor Mick en Elwin en dit pakte zeer goed uit, ondanks dat zij voor het eerst samen speelden. Soeverein wisten zijn in 3 games de dubbel naar zich toe te trekken. Dit gaf Elwin nog meer vertrouwen waardoor hij zelfs van angstgegner Van der Heide wist te winnen. Dat dit in 5 games gebeurde mocht de pret totaal niet drukken. Met een 3-2 voorsprong ging Hilversum 2 de rust in.

Na een korte break van 15 minuten had Hilversum zelfs op een 4-2 voorsprong kunnen komen. Mick speelde een prachtige partij met mooie slagenwisselingen tegen Smajic en kwam op een 2-1 voorsprong. Smajic rechtte zijn rug en sleepte er een 5e game uit, die met 11-9 in het nadeel van Mick was. Arnoud kon zijn goede vorm van het NK B vandaag niet vinden en verloor verrassend van Baart, waardoor er opeens een 4-3 achterstand op het bord stond.

In de laatste partij van Mick had hij weinig problemen met Van der Heide. In 3 games, waarvan alleen de laatste game spannend was, wist hij de stand weer gelijk te trekken. Elwin had kansen om het 5e punt ook binnen te slaan tegen Baart, maar op 2-1 en 9-9 zat het hem net niet mee. In de 5e game nam Baart al snel een voorsprong en dit gat kon Elwin niet meer dichten. In de laatste partij deed Arnoud er alles aan om er nog een gelijkspel van te maken, maar Smajic bleek vaster te zijn dan Arnoud.

Met een 6-4 nederlaag tegen dit topteam kon iedereen uiteindelijk wel leven. Het vizier is alweer gericht op volgende week, waarbij de eerste thuiswedstrijd tegen SVE op het programma staat. De zaal wordt zo ingericht dat er genoeg toeschouwers bij het 2e team kunnen komen kijken en ook na afloop heeft het barpersoneel er alles aan gedaan om nog even gezellig na te praten. Wanneer de kantine vol zit, wordt er zelfs bediend in de zaal door het barteam, onder aanvoering van Frans Wieringa. Kortom, alle reden om aanstaande zaterdag te komen kijken naar de derby tegen de Utrechters.