Hilversum 2 bereidt zich voor met Shot Top 20 toernooi

Shot (Wageningen) organiseerde een internationaal top 20 toernooi waarbij voornamelijk eredivisiespelers uitgenodigd werden. Des te opvallender dat ook het voltallige team van Hilversum 2 acte de présence mocht geven. Mede door de spectaculaire rally’s en sociale insteek van Mick, Elwin en Arnoud zijn zij alle drie graag geziene gasten op toernooien.

Dat het een pittig toernooi zou worden was vooraf duidelijk. Met spelers uit verschillende Europese landen en verder veelal eredivisietoppers was het zaak voor de Hilversummers om hun huid zo duur mogelijk te verkopen. Dat de Hilversummers geen ochtendmensen zijn bleek al snel. Iedereen verloor de eerste wedstrijd (09:30 uur) met 3-0.

Elwin beleefde een zware dag. Na zijn eerste verloren wedstrijd kreeg hij geen vat op het spel van Engelsman Mark Smith en A-speler Kas van Oost. Tegen international Emine Ernst (nummer 5 van Nederland bij de dames) was Elwin tweemaal dicht bij gamewinst, maar kon hij het net niet bolwerken. Voor Elwin is het nu zaak deze wedstrijd goed te evalueren omdat er in de competitie opnieuw gespeeld moet worden tegen Emine.

Ook Arnoud had het vandaag moeilijk. Na verlies tegen Shuohan Men (Nederlands kampioen dames) kwam Arnoud goed mee tegen Tim Gras. Mede dankzij winst in de 3e game (18-16) kon hij een 5e game afdwingen tegen servicekanon Tim. Met lange rally’s die over en weer gingen trok Arnoud uiteindelijk met 11-8 aan het kortste eind. Dat de Let Arturs Reinholds daarna te sterk was, was geen schande. Gamewinst kwam 2x dichtbij. Arnoud sloot de dag wel positief af met een 11-9 overwinning in de 5e game tegen Arjan Huiden, de broer van Elwin. Een belangrijke overwinning, omdat dit ook weer een tegenstander in de competitie is.

Mick de Vette was vandaag duidelijk de beste van de 3. Tegen Jochem de Hoop kwam Mick geen moment in zijn spel, maar de 3-1 overwinning op Barry Berben mocht er wezen. Mick zette deze lijn goed door tegen Milo de Boer en kreeg in de 3e game zelfs 3 matchpoints op 10-7. Helaas wist Mick het beslissende punt net niet te maken en kantelde de wedstrijd in het voordeel van Milo. De laatste wedstrijd tegen verdediger Dicky de Jong kwam Mick geen moment in de problemen en won deze met speels gemak. Achteraf bleek dat als Mick één van de drie matchpoints tegen Milo had gemaakt, hij zich had gekwalificeerd voor de halve finales. Toch kan Mick zeer tevreden terugkijken op zijn 2 overwinningen in het sterke deelnemersveld.

Al met al een leerzaam, maar bovenal een gezellig toernooi. Hilversum 2 heeft wederom laten zien dat zij mee kunnen komen met de top van Nederland en dat geeft vertrouwen voor de competitie. Komende week zullen zij allen hun trainingsuurtjes weer in de Hilversumzaal maken om volgende week de competitie te beginnen tegen Scyedam uit Schiedam.