Miserabele prestatie Heren 1 tegen Westa: 2-4

Heren 1 kon afgelopen zaterdag de hooggespannen verwachtingen niet waarmaken. Het keurcorps van Bert Olofsen, spelend in de sterkste denkbare  opstelling, leverde tegen Westa een miserabele prestatie en verloor even verrassend als terecht met 4-2.

Aanvankelijk leek er nog weinig aan de hand. Debutant Khalid Assar rekende eenvoudig af met Jelle Moris, de zwakste speler bij de Limburgers.  Duidelijk werd dat de uit de kluiten gewassen Egyptenaar een opbouwende speler is, die graag de rally op zoekt. Het publiek kon er van meegenieten.

In zijn tweede wedstrijd speelde Assar tegen de Let Arthur Reinholds. Reinholds koos heel slim voor de ‘alles of niets’ taktiek om lange rally’s te voorkomen en dat pakte goed uit voor hem. Assar kwam niet in zijn spel en verloor met 3-1.

Lauric Jean ging voortvarend van start tegen Kas van Oost. De eerste twee games gingen eenvoudig de kant van Hilversum op, de derde game leek niet anders te gaan, tot Lauric bij 7-3 voorsprong een beetje gas terug nam en van Oost het initiatief kreeg. Die weigerde dat weer af te staan. Ook in de vijfde game leek er nog niets aan de hand, maar ook nu gaf Lauric de game uit handen. Lauric wist zijn tweede wedstrijd wel eenvoudig te winnen.

Martin Khatchanov speelde zijn eerste wedstrijd teleurstellend en ging ten onder tegen Reinholds, waarvan hij nog niet eerder verloor. Veel onnodige fouten en het balgevoel, waarom hij bekend staat, ontbrak. In zijn tweede wedstrijd ging het een stuk beter en leek het er op dat hij, zij het moeizaam, zou winnen. Bij 8-4 voor in de vijfde en zelfs nog 10-8, trok de jonge hardhitter Kas van Oost toch nog aan het langste eind.

De komende weken zijn cruciaal om aansluiting te vinden bij de top. Komende zaterdag zal er een goede uitslag neergezet moeten worden tegen TOGB. De week daarna staat de kraker tegen Hercules op het programma.