Hilversum 2 laat Scylla 1 kansloos

Zijn het de teamsokken? Komt het door het felroze MJ-inspeelshirt? Heeft de livestream door Toni van de Wiel van TTapp invloed gehad? Of is het soms doordat de spelers zelf Tim Gras, eredivisiespeler, geregeld hadden als trainingspartner zodat zij eens tegen eredivisie konden trainen? Wat het ook mag zijn, de heren van Hilversum 2 zijn in topvorm en lieten dat zien tegen Scylla 1.

Arnoud begon tegen Robbert van Dijk, die 2,5 jaar geleden voor het laatst competitie had gespeeld. Ondanks zijn fanatisme miste hij duidelijk wedstrijdritme, waardoor Arnoud eenvoudig in 3 games won. Elwin mocht vervolgens aantreden tegen Michiel van Dijk. De eerste en derde game wist Elwin enigszins gelukkig te winnen, de tweede game ging terecht naar Van Dijk. Waar in het verleden altijd een vijfde game gespeeld werd, wist Elwin ditmaal deze vijfde game te voorkomen en met 11-6 de partij naar zich toe te trekken. Esmee van Marwijk was de eerste tegenstander van Mick en kon hem in de eerste 3 games goed bijbenen. Mick speelde enigszins wisselvallig en miste frequent de korte ontvangst. Na anderhalve game wist hij dit om te keren en in 4 games te zegevieren.

Het dubbel van Arnoud en Mick was eenrichtingsverkeer. Van Dijk en Van Dijk hadden niets in de melk te brokkelen. Elwin won daarna ook simpel van Robbert van Dijk, waardoor na anderhalf uur een 5-0 tussenstand op het scorebord stond.

Na de pauze was Arnoud een gewaarschuwd man. Een jaar geleden had hij nog matchpoints tegen Van Marwijk moeten wegwerken. Zo ver kwam het vandaag niet. De eerste 2 games gingen simpel naar Arnoud. De derde game begon Van Marwijk sterk en pakte brutaal een 5-1 voorsprong. Arnoud wist de derde game met zijn fabuleuze forehandservice toch nog binnen te slepen. Mick won de eerste twee games tegen Michiel van Dijk eenvoudig en had daarna, net zoals tegen Van Marwijk, weer anderhalve game dat hij niets raakte. Gelukkig hervond hij na een 5-0 achterstand in de vierde game zijn topvorm en wist hij met 11-7 het zevende punt binnen te brengen.

Elwin verloor enigszins verrassend de eerste game in zijn partij tegen Van Marwijk. Door een tactische omzetting won hij daarna eenvoudig de 3 volgende games. Het verzet van Scylla was definitief gebroken, waardoor zowel Mick als Arnoud hun laatste partijen eenvoudig met 3-0 konden winnen en de tegenstanders huiswaarts stuurden met in totaal 4 games.

Met deze 10-0 overwinning laat Hilversum 2 hun kampioensaspiraties spreken. De trouwe supporters lieten weten dat zij de beste bekeken livestream enorm waarderen en hiermee de verrichtingen van het tweede herenteam toch nog goed konden volgen. Volgende week hebben de heren een week vrij, terwijl de concurrenten wel een ronde mogen spelen. De eerste plaats zal hoogstwaarschijnlijk kortstondig afgestaan moeten worden, maar kan hopelijk over twee weken weer heroverd worden in de thuiswedstrijd tegen De Toekomst uit Lochem.