Over TTV Hilversum

Onze vereniging telt zo’n kleine 300 leden en behoort daarmee tot de grootste clubs in het land. Bij TTV Hilversum gaan gezelligheid en presteren hand in hand. Een goede sfeer stimuleert de sportieve prestaties. Wie de tafeltennissport een warm hart toedraagt, zal zich snel thuis voelen in het Hilversumse Tafeltenniscentrum aan de Vaartweg. Fanatiekeling of recreant, jeugdlid of ervaren rot, er is plek voor iedereen. Na afloop van de training of een onderling wedstrijdje is het gezellig toeven aan de bar van de kantine.

Graffiti1 TTV HilverusumJeugd

De jeugdafdeling beslaat ongeveer een derde van het totaal aantal leden. Het niveau varieert van beginner tot landelijke kampioensklasse. De jeugd is een belangrijke pijler van de vereniging. Het gros van de jeugdleden krijgt twee keer per week training onder leiding van gediplomeerde trainers. Op maandagmiddag (17 uur) zijn speciale trainingen voor beginnende jeugdleden. TTV Hilversum heeft zo’n 12 tot 15 jeugdteams die deelnemen aan de competitie.

Senioren

Niet alleen de jeugd, maar ook de seniorleden (vanaf 18 jaar) kunnen bij ttv Hilversum rekenen op een goede opvang. Behalve om vrij te tafeltennissen bestaat ook de mogelijkheid om training te volgen. Dit geldt zowel voor beginners (recreanten) als voor gevorderde senioren. Recreanten kunnen door middel van training naar competitieniveau doorstromen. TTV Hilversum is met zo’n 30 seniorenteams vertegenwoordigd in de tafeltenniscompetitie van het district Midden-Nederland.

Grafitti2 TTV HilversumOverdaggroepen

Behalve een jeugd- en een seniorenafdeling die vooral ’s avonds actief zijn, biedt onze vereniging de mogelijkheid om overdag in clubverband te tafeltennissen. Met name ouderen maken hier gebruik van, maar eigenlijk speelt leeftijd geen rol. De overdaggroepen staan open voor iedere sportieveling die overdag in clubverband een balletje wil slaan. In totaal zijn er, verdeeld over vijf dagdelen, zo’n 60 tot 70 recreanten bij onze vereniging actief. Gezelligheid en sportief bezig zijn gaan hier hand in hand. Tafeltennis is bij uitstek een sport die je tot op hoge leeftijd kunt beoefenen. Er zijn zelfs leden die na hun tachtigste nog achter de tafel staan. Een aantrekkelijke manier om door middel van beweging fit en gezond te blijven.

Activiteiten

Naast deelname aan de competitie organiseert TTV Hilversum ook onderlinge toernooien en is er de mogelijkheid om aan externe toernooien mee te doen. Jeugdleden kunnen elke zomer deelnemen aan een tafeltenniskamp in Goirle, dat vele jaren mede door TTV Hilversum werd georganiseerd. Tegenwoordig is de organisatie in handen van het bedrijf MJ Tafeltennis. Een ander  befaamd evenement is de jaarlijkse Fietspuzzeltocht met barbecue. Kortom, bij TTV Hilversum is genoeg te beleven.